donderdag 10 juni 2010

Psalm 23

De Eeuwige is mijn herder,
dus wat wil je nog meer?
Hij brengt me naar de beste weilanden
met kabbelende beekjes.
Ik knap er helemaal van op.

Hij kiest steeds voor mij de goede weg;
daar kun je van op aan.

Niet dat elk pad zo gemakkelijk begaanbaar is.
Op sommige stukken is het pikkedonker,
maar dat geeft niet,
want U bent op alles voorbereid
dus er kan me niets gebeuren.

Daar, verderop, zie ik daar de vijand niet? Ze loeren op me!
Maar U zegt: "Maak je geen zorgen. We gaan nu eerst eten.

Wil je je misschien nog even opfrissen?
Of zal ik je eerst nog wat inschenken?"

Ja, zo zal het altijd weer in orde komen, zal ik met liefde behandeld worden, elke dag, zo lang als ik leef.

Ik blijf bij de Eeuwige wonen,
voor altijd.

Nijmegen, 7 juni 2010
Hertaald door Johan Lont

1 opmerking:

  1. Hoi Johan,
    we hebben net aan tafel jouw hertaling van psalm 23 gelezen.
    Prachtig, om stil van te worden.

    Groeten en sterkte,

    Wim vdm

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden beoordeeld voor ze worden gepubliceerd.